Už dlhšie riešim problém s tempomatom na mojom Cruze 1.8L MY2011. Chcel by som sa teda podeliť s informáciami, ktoré som zistil a snáď pomôžu aj ostatným majiteľom rovnakých vozidiel.
Začalo sa to tak, že som si všimol, že ak mám aktivovaný tempomat a preradím rýchlosť kontrolka tempomatu zhasne (teda zmení sa farba zo zelenej na bielu). To by nevadilo, bral som to ako bezpečnostné nastavenie. Lenže po pustení spojkového pedálu sa kontrolka znova rozsvietila (teda biela farba sa zmeni na zelenú) a nastavila sa už rýchlosť, ktorá bola aktuálna v momente pustenia spojkového pedálu. Čiže napr. tempomat drží 50kmh, začnem akcelerovat, pri cca 65kmh preradím rýchlosť a po pustení spojky sa už tempomat nastaví na 65kmh.
Dosť ma to teda prekvapilo keď sa mi to stalo prvý krát, pretože to bolo práve pri výjazde z obce. Predo mnou šlo auto, ktoré neakcelerovalo tak výrazne ako ja a teda som pustil nohu z plynu a čakal, že motorom to trochu ubrzdím, ale to začal už tempomat "presadzovať" novú rýchlosť. Áno, kontrolka tempomatu už svietila na zeleno, ale uznajte, stále predsa nepozerám iba na rýchlomer, treba sem-tam aj na cestu
 Akosi som neočakával, že po deaktivácii sa znova tempomat aktivuje.
  Akosi som neočakával, že po deaktivácii sa znova tempomat aktivuje.Preštudoval som si aj príručku pre MY2011, kde sa píše, že tempomat sa nemá deaktivovať. Takže som sa vybral do servisu aby sa na to pozreli. Skrátim historku o servise, aj keď PanEuro KE by som servisom nemal ani nazývať, očividne ja som viacej videl do problému ako oni a to nebola prvá skúsenosť s nimi!!!. Zistili sme (zámerne píšem SME), že s motorom 1.6L benzín MY2011 všetko funguje tak ako má. Kontrolka pri preradení nezhasne, nová rýchlosť sa nenastavuje, po pustení plynu sa tempomat snaží udržiavať predchádzajúcu rýchlosť. Riešilo sa to ďalej s technickým centrom v CZ a aj v UK a došlo sa k záveru, že vlastne tempomat v modeli MY2011 1.8L takto má fungovať. Tu je výťah z e-mailu, ktorý som dostal od autorizovaného zastúpenia Chevrolet na Slovensku:
Momentálne to ale nie je priorita č.1 v General Motors, aby toto nejak riešili, pretože zatiaľ sa príliš málo zákaznikov ozvalo, že im to vadí. Takže aj touto cestou chcem poprosiť majiteľov Cruze 1.8L MY2011, ktorým to vadí, aby sa ozvali oficiálnym zastúpeniam Chevrolet, nech nás je viacUvedená situácia sa má tak, že práca tempomatu počas preraďovania (presnejšie v čase stlačenia spojkového pedálu) sa preruší a v tom čase sa aktuálna rýchlosť zapamätá.
Pri opätovnom pustení spojkového pedálu sa systém tempomatu opäť aktivuje. Rýchlosť, na ktorú sa systém tempomatu nastaví, závisí od toho, či pri preradení bol zošliapnutý plynový pedál (systém sa nastaví na už novú rýchlosť) alebo nebol (systém tempomatu sa nastaví na pôvodnú rýchlosť).
Kolega z Technického Asistenčného Centra správanie tempomatu pre Cruze 1,8 modelového roku vyššieho ako 2010 preveroval u výrobcu, kde mu potvrdili, že sa skutočne jedná o požadovaný stav. Toto správanie systému tempomatu je odlišné od vozidla s motorom 1,6 a 2,0 DSL.
 
 Len ešte pre info, do MY2011 tempomat funguje aj na 1.8L tak, že sa pri preradení rýchlosti deaktivuje a už znova neaktivuje. Bohužial, nie je možné do vozidiel inštalovať starší riadiaci softvér aj keď sa technika nezmenila
 Je tam ochrana, že vždy iba novšia verzia sa môže nahrať.
 Je tam ochrana, že vždy iba novšia verzia sa môže nahrať.
 Neviem načo to menili a ešte aj takúto "logiku" zabudovali. Sám som programátor a vyvíjam softvér, ale akosi nedokážem pochopiť zmysel takéhoto správania sa softvéru
 Neviem načo to menili a ešte aj takúto "logiku" zabudovali. Sám som programátor a vyvíjam softvér, ale akosi nedokážem pochopiť zmysel takéhoto správania sa softvéru  
 Riešim to už vyše mesiaca a neviem ako to je, či len ma odbijú stále. No telefonoval som kade-tade a v technickom centre v CZ sa dokonca vyjadrili, že absolútne nič nebezpečné na tom nevidia. Proste nech stlačím brzdu alebo tlačidlo na volante. Čo na tom, že sa to samé zapína
 Riešim to už vyše mesiaca a neviem ako to je, či len ma odbijú stále. No telefonoval som kade-tade a v technickom centre v CZ sa dokonca vyjadrili, že absolútne nič nebezpečné na tom nevidia. Proste nech stlačím brzdu alebo tlačidlo na volante. Čo na tom, že sa to samé zapína  



