 
  
  proste chlapci nezáviďte všetko ešte aj tú dvojhmotu závidíte
 proste chlapci nezáviďte všetko ešte aj tú dvojhmotu závidíte 
Moderátor: Blue Lanos
 
  
  proste chlapci nezáviďte všetko ešte aj tú dvojhmotu závidíte
 proste chlapci nezáviďte všetko ešte aj tú dvojhmotu závidíte 

 LOL
 LOL  


jece píše:1. Turbo sa toci stale, aj pri volnobehu. Turbina turbokompresora je pohanana vyfukovymi plynmi a aj pri relativne nizkych otackach (1300/min) je k dispozicii dostatocny tlak na strane kompresora, ak samozrejme na to slapnes a tym vytvoris v spalovacom priestore dostatocne mnozstvo vyfukovych plynov. A s otackami nizsimi ako 1300 nejazdim a uz vobec sa s takymi nerozbieham. A ak by som sa aj na nizkych otackach rozbehol, tak predsa preradim az v otackach vyssich, napriklad viac ako 2000 a vtedy ma turbina uz aj 100 tisic otacok (podla zataze motora/mnozstva vyfukovych plynov) a turbina sa za tu jednu sekundu pocas preradenia nestihne zastavit.
ad 1.:jece píše:Rychlost roztocenia turbiny je zavisla od jej velkosti. Velke turbo ma vyhodu v tom, ze vie vygenerovat vacsi tlak, ale zase je lenive. Male turbo je rychle na roztocenie, ale nevygeneruje dostatocny tlak hlavne pri vyssich otackach. (Preto niektore auta pouzivaju turba dve, male aj velke). Moderne turbo ma dalsi podporny system VGT (Variable Geometry Turbocharger), kde sa meni geometria lopatiek natoku plynov na turbinove koleso. Prave tymto systemom sa dari podstatne znizit turboefekt.
Turboefekt je laicky povedane zavislost tlaku turba od otacok motora.
Turbodiera je oneskorenie vygenerovaneho tlaku pri prudkom zosliapnuti plynu pri nizkych otackach nezatazeneho motora.
 A jazdim medzi 1300-1800 otackami s benzinom. Pri necelych 2400 uz porusujem max. povolenu rychlost na dialnici. Prevodovka mi radi nahor pri cca. 2000 otackach. A ten motor ide "za plynom" okamzite.
  A jazdim medzi 1300-1800 otackami s benzinom. Pri necelych 2400 uz porusujem max. povolenu rychlost na dialnici. Prevodovka mi radi nahor pri cca. 2000 otackach. A ten motor ide "za plynom" okamzite. http://www.youtube.com/watch?v=MjEKi9D2 ... re=related
  http://www.youtube.com/watch?v=MjEKi9D2 ... re=related 
  Jinak z vlastni zkusenosti, tesil jsem se takrka na 150 koni, ale kdyz jezdim, mam pocit jako by tam ani nebyli. Nicmene je to jen tim, ze auto je relativne velke, pohodlne a tiche, takze je ten projev koniku docela utlumen. Pokud chces vsechnyty kone citi, musis ten motor tocit, ale ver, ze sype jak das a ja bych nemenil. Jestli je rozezrany nebo ne, bych neresil, vseobecne je to 1,8 a tim motorem proste musis prohnat vyssi objem paliva nez v 1,2, nicmene auto jezdi paradne.
 Jinak z vlastni zkusenosti, tesil jsem se takrka na 150 koni, ale kdyz jezdim, mam pocit jako by tam ani nebyli. Nicmene je to jen tim, ze auto je relativne velke, pohodlne a tiche, takze je ten projev koniku docela utlumen. Pokud chces vsechnyty kone citi, musis ten motor tocit, ale ver, ze sype jak das a ja bych nemenil. Jestli je rozezrany nebo ne, bych neresil, vseobecne je to 1,8 a tim motorem proste musis prohnat vyssi objem paliva nez v 1,2, nicmene auto jezdi paradne. 
  
  
   
   
 
| Naše další fóra: | astra-g.cz | opel-astra-h.cz | astra-j.cz | opel-forum.cz | hyundaiclub.net | club-fiat.com | kia-club.net | suzuki-forum.cz |