Při dolívaní kapaliny do ostřikovače jsem si všiml, že nádržka na chladicí směs je prázdná a kolem zátky byla všude hustá žlutá pěna. Dojel sem k benzíně a koupil láhev s Fridexem a naplnil nádržku po rysku. Dojel sem domů a nádržka byla opět prázdná a půl motoru totálně zasr***ho od té pěny. Dovezl sem to do servisu a večer mi volali ať se přijdu na to podívat, že ještě nic takovýho neviděli. Samozřejmě zasr**ej celej chladící rozvod a nefunkční byl i termostat. Nejpodivnější na tom bylo, že těsnění pod hlavou bylo v pořádku, hlava prasklá taky nebyla a v oleji voda taky nebyla. Oni mě tam podezírali, že sem tam musel něco nalít ale naposledy byla chl. kapalina vyměňováno servisem před více než 4 roky a až před měsícem při výměně rozv. řemene sem si všiml, že kapalina už není modrá jak bývala a na víčku už byly náznaky žluté pěny. Stejně sem jim nevysvětlil, že jsem tam opravdu nic nelil /než se to stalo/ a oni mi stejně nevěří, protože nenašli kudy by se olej dostal do oběhu chlazení a navíc se jim nezdá že by takovou pohromu způsobil olej.
Nemáte někdo s takovouto závadou zkušenosti?
p.s.- před těmi 4 roky se mi stalo něco podobného, jedu a najednou vidím, že se začalo kouřit z auta, otevřel jsem kapotu
 a nádržka byla prázdná tak dojel k benzíně a koupil fridex a za chodu motoru ho tam pomalu doléval. Pak sem dojel domů /cca 3km/ a kolem víka zas pára a voda byla fuč. Využil sem bezplatnou servisní linku a nechal auto v garáži. Servisáci si pro něj přijeli a odvezli si ho. A po opravě mi ho vrátili s tím, že všechno bylo v pořádku jen v tom žlutém uzavíracím víčku chyběla nějaká gumička a která měla co do činění s odvzdušňováním. Prostě jen vyměnily víko, nalily novou kapalinu a od té doby sem měl přes 4 roky pokoj. A samozřejmě se s toutou závadou taky ještě nesetkali.
 a nádržka byla prázdná tak dojel k benzíně a koupil fridex a za chodu motoru ho tam pomalu doléval. Pak sem dojel domů /cca 3km/ a kolem víka zas pára a voda byla fuč. Využil sem bezplatnou servisní linku a nechal auto v garáži. Servisáci si pro něj přijeli a odvezli si ho. A po opravě mi ho vrátili s tím, že všechno bylo v pořádku jen v tom žlutém uzavíracím víčku chyběla nějaká gumička a která měla co do činění s odvzdušňováním. Prostě jen vyměnily víko, nalily novou kapalinu a od té doby sem měl přes 4 roky pokoj. A samozřejmě se s toutou závadou taky ještě nesetkali. Uffff ... zase román ... a teď se těším co VY na to ...



 
 

 No šel bych na to takhle. Oleje máš pořád stejně  a nepřibývá? Když se podíváš na zespodu víčko nalévání oleje, je tam taky taková žlutavá pěna - šlem? Ale to je v malém množství celkem normální a v pořádku ( tak 1 cm3). Je možné, že se ti do chlad. kapaliny vyplavila vazelína z ložisek vodní pumpy - nebo těsnění pod hlavou propouští lehce olej do vody (podle mě na tu pěnu stačí oleje dost málo) proto ta hnědá pěna. A asi současně máš, jak psal Tomáš, i víčko na vodu v háji ( netěsní přetlakový ventil). Měl jsem kdysi u Ivana (Moskviče) podobný problém, když jsem jel normálně po okreskách tak vše bylo OK. Ale vyjel jsem na dálnici a jak byl motor víc zatíženej a delší dobu, tak se díky špatně těsnícímu přetlakovýmu víčku zřejmě někde v hlavě začala voda vařit a zvedl se  prudce tlak a všechna kapalina mi vyskákalo do motoru (je to opravdu hodně rychlý a teploměr ti nic zvláštního neukáže). A to bude asi i tvůj případ. No a to, že kapalina už nebyla modrá je asi tím olejem, či vazelínou z ložisek ale to se mohlo  stát i dřív. Je to jen můj názor, nejsem profík, Petrm řekne určitě víc
 No šel bych na to takhle. Oleje máš pořád stejně  a nepřibývá? Když se podíváš na zespodu víčko nalévání oleje, je tam taky taková žlutavá pěna - šlem? Ale to je v malém množství celkem normální a v pořádku ( tak 1 cm3). Je možné, že se ti do chlad. kapaliny vyplavila vazelína z ložisek vodní pumpy - nebo těsnění pod hlavou propouští lehce olej do vody (podle mě na tu pěnu stačí oleje dost málo) proto ta hnědá pěna. A asi současně máš, jak psal Tomáš, i víčko na vodu v háji ( netěsní přetlakový ventil). Měl jsem kdysi u Ivana (Moskviče) podobný problém, když jsem jel normálně po okreskách tak vše bylo OK. Ale vyjel jsem na dálnici a jak byl motor víc zatíženej a delší dobu, tak se díky špatně těsnícímu přetlakovýmu víčku zřejmě někde v hlavě začala voda vařit a zvedl se  prudce tlak a všechna kapalina mi vyskákalo do motoru (je to opravdu hodně rychlý a teploměr ti nic zvláštního neukáže). A to bude asi i tvůj případ. No a to, že kapalina už nebyla modrá je asi tím olejem, či vazelínou z ložisek ale to se mohlo  stát i dřív. Je to jen můj názor, nejsem profík, Petrm řekne určitě víc 

 . Diky tomu svinstvu prestalo take tesnit vicko, takze se ztracela voda.
 . Diky tomu svinstvu prestalo take tesnit vicko, takze se ztracela voda.

 .
 . 