-peha- píše:Krtečku čo je to za blbovinku veď predbiehať sa môže po celej trati a to že dakedy jazdec vyletí mimo trať to je tiež normálné čiže po tom všetkom proste hemi predbehol normálne ale po té opustil trať což je tiež normálné a pred ním išlo auto no to keby predbehol tak je trest na mieste lebo by si polepšil nezákoným spôsobom ale on spomalil a tak vlastne nič nespravil veď to to sa stávalo aj Schumimu a to už bol pan jazdec lenže tu sa komisári velmi sekli a mali by si alespon priznať chybu (alebo to bol úmysel-no nerád sahám do svedomia druhých).Takže pokud to prvé potrestanie človek zoberie že síce tvrdé ale proste uznajme že sa to Hemimu nepodarilo takže -trest ale to druhé už je len útok na jeho osobu a to ma F1 velmi mrzí veď posôlednou dobou je to hrôza dokonca aj poedofília je tam takže o čom je tento šport momentálne-o aférách  

 
Podstata problemu je v tom, ze moderne okruhy maju tak vybudovane vybehove zony, ze vacsina vyletov mimo trat konci prinajhorsom stratou par sekund. Pretekari to obzvlast v dueloch doslova zneuzivaju. Esicka a sikany su potom uplne extremne v tomto ohlade, pretoze ten, kto nezatoci do prvej casti, prejde vlastne zakrutu rovno, cim v podstate zakrutu uplne vynecha a vdaka vyasfaltovanemu vnutru ma moznost plnej akceleracie aj mimo trate a teda moznost udrzania si pozicie.
Lewis zakrutu nezvladol a to z dovodu, ze do nej vchadzal neprimerane rychlo. Keby do nej neprimerane rychlo nevchadzal, tak by ten duel s Vettelom este vobec nemal vyhraty, ale boli by koleso pri kolese. Je dost mozne, ze by aj najpriek tomu zo sikany vysiel pred Vettelom, ale takto si situaciu jednoznacne ulahcil. Vynechanim sikany si zafixoval poziciu pred Vettelom, o ktoru sa spravne malo este bojovat v zakrute. Ak by bol Vettela obehol o zakrutu skor, alebo by sa dostal celym autom pred neho na samotnej rovinke vyrazny kus pred zakrutou, tak penalizacia je od veci. Takto ale, aby predbehol Vettela v podstate nespomalil pred zakrutou tak, ako mal, coho logickym dosledkom bolo, ze musel zakrutu vynechat. 
Treba si uvedomit, ze ak by sa toto nepenalizovalo, tak to moze nastolit pomerne zly precedens. V tomto esicku je rozdiel v prijazdovej rychlosti na rovinke a rychlosti v zakrute pomerne maly, tak to az tak nekrici. Ale ak si zoberieme napriklad poslednu sikanu v Kanade, ku ktorej sa prichadza 320km/h a sikana sa ide nieco cez 100, jej vnutro je tiez vybetonovane a umoznuje extremne rychle prejazdy, tak by zadnemu pretekarovi stacilo skratka do zakruty nezabrzdit (alebo brzdit len trosku), tym by sa logicky v najazde do zakruty uz dostal pred svojho normalne brzdiaceho supera a vysledok by bol ten, ze na vjazde do zakruty by bol pred nim. Zakrutu by sice vynechal, ale v najazde do nej bol pred superom, takze pozicia by mu vlastne mala ostat. Ze sa pred neho dostal len vdaka tomu, ze vlastne sa od zaciatku spoliehal na to, ze cez zakrutu neprejde, ale ju vynecha, to uz by nikto neriesil. Situacia s Lewisom bola o tom istom, aj ked nie az v takom extreme. Jeho nepotrestanie v tomto pripade by ale nastolilo blby precedens a velmi zle by sa urcovala hranica medzi legalnym a nedovolenym obiehacim manevrom.
Video: 
http://youtube.com/watch?v=f6Z77h5podw&feature=related