chystám se v blízké budoucnosti udělat lehkou repasi spodku a kromě pružin a renovace tlumičů si chcu vyměnit silentbloky a nalakovat nápravy. Proto potřebuju hodit Matize na "špalky". Chci aby byly v místech určených pro zvedání (pod prahy). Za co ale pak auto zvedat. Vzadu bych to hodil pod uchycení ramen v kastli, ale kde vpředu? Taky pod uchycení ramen, nebo jinam?
Dále by mě zajímalo, jestli někdo už ty silentbloky měnil? Mám v úmyslu vyměnit vzadu všecko - 3x v každém rameni + 2x na stabilizátoru. Vpředu určitě silentbloky stabilizátoru (předu do nárazníkem i v uchycení do ramene). Otázkou zůstávají silentbloky ramen (v uchycení do kastle). Ty asi nepůjdou vyměnit bez demontáže náboje. A to už je na moje garážové pinožení asi moc složité

Výměny silentbloků ani lakování náprav není akutní, vše se chvá jak má, ale přeci jen rozdíl oproti novému autu je znát a když už boudou nové pružiny a tlumiče, tak bych to porychtoval celé.
Díky za jakékoli rady a néměty.

 . Tuhle jsem dělal zevrubnou inspekci právě toho podvozku a všecko jsem si pěkně odfotil, abych se mohl na plánovanou operaci dobře připravit. Je z toho asi 90 detailních fotek jednotlivých částí obou náprav. A to i z úhlů, kam se lidské oko (resp. hlava) nedostane. Pokud je zájem, hodím je na web, potažmo sem.
 . Tuhle jsem dělal zevrubnou inspekci právě toho podvozku a všecko jsem si pěkně odfotil, abych se mohl na plánovanou operaci dobře připravit. Je z toho asi 90 detailních fotek jednotlivých částí obou náprav. A to i z úhlů, kam se lidské oko (resp. hlava) nedostane. Pokud je zájem, hodím je na web, potažmo sem.

 ale když chceš určitě tím nic neskazíš jen si nejsem nějak jistej jestli existují silenbloky na výměnu já sem vždy měnil celé rameno (ale to bylo vždy kvůli  bouračce) jinak kvůli přednímu ramenu nemusíš dělat nic s nábojem jen musíš odpojit spodní kulák od těhlice ale horší je to právě s tím silenblokem . Tak na půlce aut kde sme potřebovali to rameno vyndat byl natolik zarezlý šroub na tom středu silenbloku že k tomu byl potřeba autogen a dvě hodiny práce s velkým kladivem a nebo strašná piplačka s plátkem pilky .
  ale když chceš určitě tím nic neskazíš jen si nejsem nějak jistej jestli existují silenbloky na výměnu já sem vždy měnil celé rameno (ale to bylo vždy kvůli  bouračce) jinak kvůli přednímu ramenu nemusíš dělat nic s nábojem jen musíš odpojit spodní kulák od těhlice ale horší je to právě s tím silenblokem . Tak na půlce aut kde sme potřebovali to rameno vyndat byl natolik zarezlý šroub na tom středu silenbloku že k tomu byl potřeba autogen a dvě hodiny práce s velkým kladivem a nebo strašná piplačka s plátkem pilky .  zvednout auto samozřejmě můžeš klidně za uchycení ramene do kastle je to dostatečně pevné a nic se nestane .
 zvednout auto samozřejmě můžeš klidně za uchycení ramene do kastle je to dostatečně pevné a nic se nestane .
 
 
 . Matici předního náboje můžeš klidně použít znovu většinou ti ten kousek co narovnáš praskne to nevadí když to máš kde zaklepnout jinde
 . Matici předního náboje můžeš klidně použít znovu většinou ti ten kousek co narovnáš praskne to nevadí když to máš kde zaklepnout jinde  