vymena chladiacej zmesi
Napsal: ned zář 16, 2007 19:36
				
				chel by som vymenit chladiacu zmes ma leganza nejaky vypustny ventil alebo to musim vybrat strikackou.dik
			Forum pro majitele vozů Chevrolet a Daewoo
https://www.chevroletclub.cz:443/
 
   
   ubytovanie a strava sa platí na mieste teším sa na vás čágo-bélo
 ubytovanie a strava sa platí na mieste teším sa na vás čágo-bélo  
   
  
Nikto nevie poradit??? Ja som este chladiacu zmes nikdy nekupoval. Tak neviem kolko mam kupit. Do legy ide podla navodu 7l , tak mi staci kupit polovicny objem? Pred Leganzou som mal S120 a tam som mal len obycajnu vodu - v zime som nejazdil, tak s tym nemam ziadne skusenosti.PeLi píše:Mne zase v sobotu vyvrela voda - asi som dávno nedolieval - dúfam ze to nebude nic ine. Aku chladiacu zmes odporucate. V navode pisu ze to treba zriedit s destilovaniu vodou 50% - 50% a pri extrémne nízkych teplotach na 60% - 40% ale nie viac. Ja som si doteraz myslel, ze sa tam dava len neriedena nemrznuca zmes.
 Asi budes muset koupit rovnou 4 litry,protoze po pulkach se to urcite neprodava,ledaze by ti nekde natocily primo ze sudu
 Asi budes muset koupit rovnou 4 litry,protoze po pulkach se to urcite neprodava,ledaze by ti nekde natocily primo ze sudu   .Jinak by to mela byt koncentrovana chladici kapalina na bazi ethylenglykolu a hlavne urcena pro hlinikove motory.Kdyz sem menil chladici kapalinu u Matuli tak sem tam dal ten cervenej Fridex G+.Interval vymeny je u nej 5 let,takze ma clovek nakou dobu klid
 .Jinak by to mela byt koncentrovana chladici kapalina na bazi ethylenglykolu a hlavne urcena pro hlinikove motory.Kdyz sem menil chladici kapalinu u Matuli tak sem tam dal ten cervenej Fridex G+.Interval vymeny je u nej 5 let,takze ma clovek nakou dobu klid  .  Zbytek naplne dolit destilkou a je to
.  Zbytek naplne dolit destilkou a je to 

To vyvretie - to som napísal len obrazne. Nikde neunikala žiadna para, nikde netiekla voda. Len som si chcel pri nočnej jazde trocha prikúriť a stále išiel studený vzduch. Termostat sa pomaly blížil k 125C. Tak som rýchlo zastavil a pozrel sa na motor. Ziadna para ani voda nikde neunikala a ventilátory na chladiči fúkali o dušu. Keby nebolo tah chladno, tak by som si to ani nevšimol. Dnes idem kúpiť tú chladiacu kapalinu a uvidím. Zlé tesnenie pod hlavou sa prejaví podbne ako na škodovke??? - sivý olej???Richard píše:Jo taky mám v Nubiře tu červenou chladící kapalinu s výměnou 5 let - zatím OK. To že ti vyvřela voda může dělat víčko expanzní nádoby (to kudy se leje kapalina) má přetlakovej a zpětnej ventil a když ten neudrží tlak v chladícím systému vyskáče ti voda (směs) ven. Nejjednodušší je koupit nové víčko, pokud tohle nepomůže, jedná se o poruchu termostatu (neotvírá se) dá se nouzově vyřešit puštěním topení na plný pecky, nebo, což je nejhorší možnost, těsnění pod hlavou
 
   může ti někde odkapávat ve spoji jen když je ohřátý motor a kape třeba na výfuk nebo někam  na motor a odpaří se. Zkontroluj všechny spoje hadic i u topení. Pokud nic nenajdeš a voda mizí stále, asi bude závada vážnějšího rázu (těsnění pod hlavou, prasklá hlava)
   může ti někde odkapávat ve spoji jen když je ohřátý motor a kape třeba na výfuk nebo někam  na motor a odpaří se. Zkontroluj všechny spoje hadic i u topení. Pokud nic nenajdeš a voda mizí stále, asi bude závada vážnějšího rázu (těsnění pod hlavou, prasklá hlava)  
  