Stránka 1 z 1
					
				Katalyzator a emisie.
				Napsal: ned kvě 30, 2004 22:52
				od Radoslav Hološka
				Zdravim kolegovia! Pred casom sme viedli debatu o zmysle a funkcnosti katalyzatora a o jeho prinose,resp. zbytocnosti k ovzdusiu,resp. zvyseniu vykonu.
Na mojej 16V ma teraz najazd. 109 000 km. Aj pri zohriatom motore citim z vyfuku klasicky zapach taky ako pri starsich autach alebo pri autach bez katalyzatora. Smrdi to takto aj Vam? Ako sa prejavi v praxi nefunkcnost kat? Udajne klesaju a stupaju otacky v kratkych intervaloch smerom nahor a hned nadol. Na STK mi kazali len vyment lambda sondu,tak som aj urobil ale vykon je ten isty (normalny) a z vyfuku smrdi rovnako. Dym je bezfarebny ale zapacha. Teda mi nefunguje katalyzator??? 

 
			
					
				
				Napsal: pon kvě 31, 2004 00:18
				od petrm
				Mě se občas stává že při jízdě většinou když zastavím na křižovatce cítím ve voze zápach žumpy nebo skažených vajec a je to i po zastavení ale protože mám možnost srovnání dělá to spousta aut nejen ty naše korejské jinak z výfuku je vždy cítit stejný zápach pokud to teda nesrovnáváš se Škodou 105 na sytič nebo s Trabantem vždy je cítit prakticky to samé bez ohledu na to jestli auto má kat nebo ne
			 
			
					
				
				Napsal: pon kvě 31, 2004 00:38
				od Ivan
				Smrdí to normálně jako z výfuku  

  Kat nemám.
 
			
					
				
				Napsal: pon kvě 31, 2004 10:29
				od richiprofi
				mne to smrdi len na starte, ked frcim na sytici, inak zuuuzo klud  
 
  
 uvidim, ked bude vyfuk, co sa zmeni... 

 
			
					
				
				Napsal: pon kvě 31, 2004 15:45
				od Oskar
				JEZDIT-NEČUCHAT   Já tam mám katík celkem zánovní,ze sitičem je trochu cítit,po opakovaných startech,jinak také -né nijak výrazně.Pravdou je ,že kamarád co si u mě v garáži dělal auto a vítr mu přivřel vrata měl hustě nadýmeno a to má katík,ale vyměnil svíčky ,filtr a má to lepší
To jen pro zajímavost toto téma není moje parketa
			 
			
					
				
				Napsal: úte čer 01, 2004 10:04
				od Pajda
				Katalyzátor je jemná soustava "trubiček" pokrytých nějakým drahým kovem. Po zahřátí motoru na tomto povrchu reagují oxidy uhlíku a tím se to čistí. (nejsem chemik)  Podle pachu se normálně nic nepozná. Pokud by šel  dlouhodobě do katu nespálený benzín (motor by jel na tři válce) pak se může kat úplně zatavit a je zcela neprostupný.  
 
 
Kdysi se mi to stalo u Renaulta 21, kde bylo špatné čidlo na teplotu vody, jelo to na sytič a kat se zcela zapekl.  

  Po vybouchání auto jezdilo dál. 
 
 
Lambda sonda je poměrně důležitá, protoža dodává do počítače informace o průběhu spalování.  U některých aut když odejde, tak počítač jde v náhradním režimu a to není dobré.
 
			
					
				
				Napsal: úte čer 01, 2004 12:28
				od richiprofi
				ten drahy kov je platina na upresnenie....
			 
			
					
				
				Napsal: úte čer 01, 2004 13:33
				od Pajda
				já si taky po chvíli vzpoměl.
			 
			
					
				
				Napsal: úte čer 01, 2004 17:17
				od Oskar
				Aha-zajímavé 

 
			
					
				
				Napsal: úte čer 01, 2004 18:36
				od petrm
				
			 
			
					
				
				Napsal: stř čer 02, 2004 09:51
				od Pajda
				
			 
			
					
				
				Napsal: čtv čer 03, 2004 19:45
				od petrm
				Na samouka je to super někdy ani studovaní mechanici nevědí jak to správně funguje  
 
  
 
			
					
				
				Napsal: pát čer 04, 2004 09:23
				od Pajda
				
			 
			
					
				Smrad
				Napsal: úte čer 22, 2004 10:49
				od Komar
				tento smrad ako ho opisujete velmi dobre poznam, 

)) dalsia vec nexii 

 a je toho viacej.