Stránka 1 z 2
					
				špatné starty
				Napsal: ned pro 12, 2004 16:54
				od Robert Znojmo
				Ahojky kamarádi,mám takový problém,rodiče mají matize rv.98 najeto 36000km a při studeném startu začíná matízek tropit neplechu.Při nastartování studeného motoru motor jakoby kašlal,podobné starému dieselu,pouze není hlučný a po pár vteřinách zhasne.To se projeví asi třikrát a až po čtvrtém pokusu se motor udrží,nepomáhá ani start bez plynu ani s plynem.po zahřátí je ok.Nevíte někdo co by to mohlo být? rozdělovač ani svíčky nebyly měněny. Ptám se hlavně proto že mám taky matýska rv.2000 a bez problému,taknevím jestli mě to bude také čekat.Děkuji.
			 
			
					
				
				Napsal: ned pro 12, 2004 18:14
				od Joska
				cus roberte precti si link na tomto foru je to tam popsany (i kdyz ne vyreseny 

 )
https://www.chevroletclub.cz/viewtopic.php?t=1504 
			
					
				
				Napsal: úte pro 21, 2004 14:17
				od Radim
				já startoval po 2 dnech stání (teplota asi +2) a nastartoval jsem až napočtvrté, ještě nikdy jsem nestartoval víc než dvakrát. Nějak z toho zatím nedělám závěry a věřím že i Matiz má občas své dny  

 
			
					
				
				Napsal: úte pro 21, 2004 14:21
				od Tomáš
				
			 
			
					
				
				Napsal: stř pro 22, 2004 12:01
				od Radim
				
hele nestraš mě jo  

 
			
					
				Re: špatné starty
				Napsal: stř pro 22, 2004 12:24
				od Návštěvník
				Robert Znojmo píše:Ahojky kamarádi,mám takový problém,rodiče mají matize rv.98 najeto 36000km a při studeném startu začíná matízek tropit neplechu.Při nastartování studeného motoru motor jakoby kašlal,podobné starému dieselu,pouze není hlučný a po pár vteřinách zhasne.To se projeví asi třikrát a až po čtvrtém pokusu se motor udrží,nepomáhá ani start bez plynu ani s plynem.po zahřátí je ok.Nevíte někdo co by to mohlo být? rozdělovač ani svíčky nebyly měněny. Ptám se hlavně proto že mám taky matýska rv.2000 a bez problému,taknevím jestli mě to bude také čekat.Děkuji.
No je to zaujimave...
..maju Trojvalec ??? ( 0.8 ) alebo Stvorvalec...???( 1.0 )
..kedze pisesh ze r.v.98 taq predpokladam ze troj..
no skus prekontrolovat tie sviecky, kable, rozdelovac,
..pretoze trojvalec v pripade ze ide len na DVA VALCE, sa za studena
na volnobeh neudrzi,  a za tepla len taq taq..
teda zazil som to na TICU, a to je ten isty motor,...
potom by som dalej zistoval, ci maam dostatok benzinu, (mash karburator alebo MPi..??), palivovy filter bol meneny..??
a hlavne ci vnom nieje voda....
..skus priliat do nadrze trochu Liehu ci Anabex (ci jako sa to volaa...)
a raz som zazil aj to, ze bol spinavy filter na saniii...
...(vo visavaci bolo menej prachu... 

 )
..este by to mohol byt aj vyzrazany "kondenz" v rozdelovaci..napr..
..
tazto 100%tne poradit..
 
			
					
				
				Napsal: stř pro 22, 2004 12:25
				od JRD McLAREN
				...[kua zas ma odhlasilo ] ... 

 
			
					
				
				Napsal: pát pro 31, 2004 10:23
				od Radim
				já už začínám mít se startováním docela problémy, už sem tam napoprvé nenastartuju a pokud jo tak po 30s se rozsvítí check a motor zhasne, check zhasne taky takže je asi probl při chodu na volnoběh, a to se stane třeba i 3x za sebou. teplota přitom neklesá pod -5. při jízdě problém není, motor běží stabilně a dobře táhne. po zahřátí se rozjedu na jedničku bez přidání plynu. mám to auto od jara takže nevím jestli se tak chovalo i minulou zimu a jestli na jaře zas bude vše ok nebo se něco posralo.
 motor 0.8 MPI z roku 2000, olej i filtr nový, svíčky+kabely taky
 

 
			
					
				
				Napsal: pát pro 31, 2004 10:45
				od V.Brousek
				nechci malovat čerta na zeď,ale budeš muset asi do servisu,něco bude špatně.
Doporučení:jeď dříve,ať tě nemusí nikdo tahat.
			 
			
					
				
				Napsal: pon led 03, 2005 21:53
				od Robert
				Tohle muze byt i LAMBDA SONDA.... 
 
 
Nic moc, neni to zrovna levna zalezitost  
 
  
 
			
					
				
				Napsal: úte led 04, 2005 07:37
				od Tomáš
				A co EGR ???? Indikovala by jeho vadu taky kontrolka CHECK????
			 
			
					
				
				Napsal: úte led 04, 2005 09:07
				od Radim
				mohl byste někdo pls změřit odpor čidla na svorkách u filtru sání?
			 
			
					
				
				Napsal: úte led 04, 2005 20:55
				od Návštěvník
				Tomáš píše:A co EGR ???? Indikovala by jeho vadu taky kontrolka CHECK????
K čemu slouží  "EGR"? 
 
 
Děkuji
 
			
					
				
				Napsal: stř led 05, 2005 07:56
				od Tomáš
				Teď mě neberte moc vážně , vím to jenom okrajově , ale EGR je nějaký podtlakový bazmekt , který nějakým způsobem znovu přepouští výfukové plyny k sání a snižuje tím emise....  Když je špatný, motor jde nepravidelně a vypadá to jako špatné svíčky nebo kabely. U Matize se s tím dá prý v pohodě jezdit , ale některá auta si bez něj neškrtnou.  
To je téma pro odborníka....  jak je na tom Petrm , už jsi na netu ?????
			 
			
					
				
				Napsal: stř led 05, 2005 10:25
				od Radim
				Tomáš píše:A co EGR ???? Indikovala by jeho vadu taky kontrolka CHECK????
podle manuálu ano, při závadě EGR se do ECM (elektronický kontrolní modul) posílá chybový kód E (kód závažnosti poruchy-některé poruchy MIL nerozsvítí) a ten rozsvítí MIL.  
Pokud je teda MIL to samé co engine check. 
