Stránka 1 z 2
					
				protaceni za studena
				Napsal: sob lis 13, 2004 21:56
				od lanosek
				Ahoj vsichni, co se presne deje s motorem, kdyz ho nekdo vytoci za studena a jaky dily to odnasej? BTW Ja to nedelam 

 jen me to zajima  

 
			
					
				
				Napsal: sob lis 13, 2004 22:52
				od Radoslav Hološka
				Ako Teba rano keby naraz prebudili a musel by si hned zabehnut 12-minutovku...
			 
			
					
				
				Napsal: sob lis 13, 2004 23:55
				od mrk
				a este by ti zviazali snurky na topankach  

 
			
					
				
				Napsal: ned lis 14, 2004 13:20
				od Blue Lanos
				....a musel by si pri tom este aj fajcit 
 
  
 
			
					
				
				Napsal: ned lis 14, 2004 13:31
				od eMKa Slovensko
				to s tym fajcenym dufam nebola narazka na mna 

 
			
					
				
				Napsal: ned lis 14, 2004 13:58
				od mrk
				a este k tomu by si mal zapchaty nos.  

 
			
					
				
				Napsal: ned lis 14, 2004 16:15
				od Radoslav Hološka
				Jednoducho motor trpi. Husty olej v motore,prevodovke,znizena trecia schopnost,horsi odvod k najvyssim miestam atd.
			 
			
					
				
				Napsal: čtv lis 18, 2004 15:23
				od SkylineGTR
				to Lanosek: Nejvíc trpí těsnění pod hlavou!! 

 
			
					
				
				Napsal: pát lis 19, 2004 12:56
				od ]Rebro[
				A nakoniec utrpi penazenka.  

 
			
					
				mazanie a spol
				Napsal: pát lis 19, 2004 15:06
				od maros
				Nazdar, nievem odkial je tento clanok, ale mal som ho v takom svojom subore s clankami o autach. Netvrdim, ze je pravdivy ani ze s nim suhlasim, len ze som taky nasiel. Posuddte sami. 
Špatné mazání při volnoběhu je stupidní pověra a pí.ovina na n-tou. Motor je zcela pochopitelně konstruován tak, aby měl i při volnoběžných otáčkách dostatečný tlak v mazání - i s rezervou! A s těmi ropáky - parkujete-li v podmínkách, odkud nelze vyjet "piánko" (typicky - v údolí, hned po výjezdu je třeba jet do 2 km kopce, a ještě k tomu po jednotřídce, kde se nedá moc courat), tím okamžitým vyjetím zrovna u toho ropáka riskujete prasknutí hlavy. Jinak důvod, proč se nedoporučuje zahřívání motoru volnoběhem, je především ekologický - protože je to prasárna a bezohlednost. Jako u všeho jiného zde platí - všeho s mírou - takže nechat v takovém případě běžet volně apoň čtvrt minuty až minutu motoru jen prospěje - zvlášť pokud vyjíždíte do výše popsaných podmínek. Tohle je naprosto typické téma, ke kterému se plácá neuvěřitelné množství nesmyslných pověr .
M.
			 
			
					
				
				Napsal: sob lis 20, 2004 09:43
				od Radoslav Hološka
				No,je to asi tak... Vyrobcovia predsa musia testovat chod motora pri -50 stupnoch na volnobehu aj na vysokych otackach a tak musia byt konstruovane aj motory. Lenze trha mi srdce ked rano vidim sviatocnych vodicov ci uz Skodoviek alebo lepsich aut,ako hned po nastartovani motor vytacaju na mieste bez dovodu a spred garaze sa pohynaju na 3.000 otackach.
			 
			
					
				
				Napsal: sob lis 20, 2004 14:42
				od eMKa Slovensko
				kedze mame aj skodovku viem preco sa rozbiehaju na 3000 ot/min. ono pri tuhych mrazoch ti motor jednoducho skape. skodovackemu motoru sa teke zimy nepacia 
 
  
 
			
					
				
				Napsal: sob lis 20, 2004 14:56
				od mrk
				Radoslav Hološka píše:No,je to asi tak... Vyrobcovia predsa musia testovat chod motora pri -50 stupnoch na volnobehu aj na vysokych otackach a tak musia byt konstruovane aj motory. Lenze trha mi srdce ked rano vidim sviatocnych vodicov ci uz Skodoviek alebo lepsich aut,ako hned po nastartovani motor vytacaju na mieste bez dovodu a spred garaze sa pohynaju na 3.000 otackach.
hej, ja mam tiez takeho suseda jedneho so Skodou 120, tomu staci na jazdu po meste dvojka. ide na tom aj 60 po parkovisku, aj ked o 20m dalej musi brzdit. a rano ked odchadza tak tomu vzdy vytne asi 30km/h na jednotke.
 
			
					
				
				Napsal: pon lis 22, 2004 20:25
				od petrm
				Já zahřívám motor tak že ráno přijdu k autu nastartuju a jdu oškrábat okna a když doškrábu nasednu a už v celku normálně jedu a auto už začíná mírně topit takže se nemusím bát  

 
			
					
				
				Napsal: úte lis 23, 2004 13:35
				od lanosek