Stránka 1 z 2
					
				Zapalovací soustava
				Napsal: čtv dub 29, 2010 22:20
				od massic
				Znáte nějaký způsob jak otestovat vysokonapetovy transformátor?
má 4 vstupní dráty a na jedno sem naměříl 12V při vypnutém klíčku.
ty ostatní nic.ani zem.
Ví prosím někdo zapojení těch 4 kabelů?
			 
			
					
				Re: Zapalovací soustava
				Napsal: pát dub 30, 2010 06:56
				od Dark69
				Chces skontrolovat tie kable? alebo vlastne tu cievku vysokonapätovu (indukcnu) ako si pisal... Ta sa premerava voltmetrom, konkretne izolacny odpor, odpor primarneho vinutia a sekundarneho vinutia...
			 
			
					
				Re: Zapalovací soustava
				Napsal: pát dub 30, 2010 09:21
				od massic
				1)co se tyce kabelů: mam podezreni ze je jeden nekde preruseny a nejde do civky(nebo spíš trafa)  elektrika .
a proto bych potreboval vedet odkud ty kabely vedou.
2)pak je moznost ze spatny je to trafo(ty rikas civka). mam trochu dojem jestli si dobře rozumíme, NEmám na mysli tu cívku v rozdělovači-na tu sem videl schéma jak se má měřit. Pokud také máš na mysli to trafo tak bys mě prosím odkázal na nějaké schéma toho přeměření?
dík
			 
			
					
				Re: Zapalovací soustava
				Napsal: pát dub 30, 2010 09:40
				od blackjohn
				Primár má mít 1ohm(skoro zkrat) a sekundár asi 7-9kohmů. Zapalovací kabely podle délky tak 2-5kohmů.
			 
			
					
				Re: Zapalovací soustava
				Napsal: pát dub 30, 2010 09:50
				od massic
				dik, a odkud vedou kabely? prece tam nebudu merit odpor kdyz tam je napeti ne? 

 to by mi vypalilo multak
a prosim te koukam ze mas v podpisu ze te opustilo espero, co se s nim stalo? (kvuli ND)
 
			
					
				Re: Zapalovací soustava
				Napsal: pát dub 30, 2010 20:09
				od blackjohn
				Měř to při vypnutém zapalování, samotnou zapalovací cívku a kabely, kdybys je sundaval ze svíček, občas se může utrhnout koncovka, teda pokud je už nikdo dlouho nesundaval.
A jaký máš problémy se zapalováním? Pokud má motor nepravidelný chod a někde je proraženej kabel, většinou stačí ve tmě nastartovat a podívat se, kde přeskakuje jiskra.
Jinak to moje Espero dojezdilo po bouračce(nevyplatilo se opravit), už ho dávno nemám, zbyla mi jen stará cívka a víčko rozdělovače.
A ještě mě napadlo, že svíčky se daj taky změřit, když jsem to zkoušel, měly tak 5-10kohmů. Ale to jen pro zajímavost, asi by taky chtěly zkontrolovat. Hlavně je pak moc neutahovat, zašroubovat rukou a pak s citem golou, aby sis nestrhnul závity.
			 
			
					
				Re: Zapalovací soustava
				Napsal: pát dub 30, 2010 22:35
				od Dark69
				to massic: Ano, myslel som tu zapalovaciu cievku pri blatniku co je, podla teba trafo.. A nie tu v rozdelovaci.. A fakt sa na nej mera odpor, ale pri vypnutom motore! 
Spravne hodnoty su:
Izolačny odpor: nekonecno ohmov
Odpor primarneho vinutia: 0.35 - 0.45 Ohmu
Odpor sekundarneho vinutia: 7500 - 9500 Ohmu
			 
			
					
				Re: Zapalovací soustava
				Napsal: sob kvě 01, 2010 16:59
				od massic
				no auto jakztakz jezdilo, na benzín divně, na plyn celkem ok.
pak jsem si řekl že to pročistím a tak sem cistil kontakty a dal jsem tam vsude WD40 a to jsem mozna nemel(i do rozdelovace a na civku v rozdelovaci ). Od te doby to nechce chytnout:-( . jiskry se mi zda ze to neháže...proto patram kde je chyba.zkousel jsem i dat svicku primo do toho hlavniho kabelu(trafo-rozdelovac) a zavit polozil na motor a to by prece melo jiskrit.ale nic ...
ta rada s merenim kabelu neni uplne presne to co jsem mel na mysli.
Radite merit trafo, ale me zajimalo odkud vedou ty kabely k te civce(trafu) . tzn ... ne problém cívky ale těch kabelů co k ní vedou. ne vysokonapěťové. ty klasícké, dole , konektor se čtyřma kabelama.
prilozen obrazek, ted uz snad je otazka naprosto presne polozena.
pri startovani motor se toci ale nechyta, ani neskyta.takze ze by to bylo spatnym benzinem se mi nezda.zkousel jsem takovej ten tip co nekde psal, že vyndat svicku a zkusit jestli smrdi benzinem, ale nic jsem necitil.ale nemam zadne srovnani...
			 
			
					
				Re: Zapalovací soustava
				Napsal: sob kvě 01, 2010 22:47
				od Dark69
				Ak vyberes jednu sviecku vonku, prilozis ju o blok motora a neiskri, tak ti odisla cievka v rozdelovaci alebo ako mne uplne novy palec rozdelovaca! a nehladaj chybu v tych tenkych kablikoch od vysokonapätoveho trafa.... Neviem presne ale niektory kablik z neho pojde asi na baterku, dalsi do spinacej skrinky a mozno dalsi na otacky motora....Presne to vie asi palikx, on poradii
			 
			
					
				Re: Zapalovací soustava
				Napsal: sob kvě 01, 2010 23:00
				od conpet
				Asi ti odešel modul, nebo ta cívka v rozdělovači, tu můžeš ale snadno změřit. Ten modul je napojenej taky nějak do toho 4konektoru.
			 
			
					
				Re: Zapalovací soustava
				Napsal: ned kvě 02, 2010 05:52
				od blackjohn
				Do těch konektorů by mělo jít + při zapnutém zapalování(asi bílo-červený drát). A pak výstup z toho zapalovacího modulu, co je v rozdělovači(bílý drát), měl by jít dál na otáčkoměr, takže tady by při startování měly být vidět osciloskopem impulsy, možná i ručkovým voltmetrem, pokud je tedy dobrý zapalovací modul.
A cívka tam nemusí být originál, kdysi jsem to zkoušel a jelo to normálně 

 
			
					
				Re: Zapalovací soustava
				Napsal: ned kvě 02, 2010 11:03
				od Dark69
				to blackjohn: ejha co to vidim? si mal zapojenu inu indukcnu cievku? zo skody 120? 

  Dobre vediet ze tam pasuje aj nieco ine heh
 
			
					
				Re: Zapalovací soustava
				Napsal: ned kvě 02, 2010 11:13
				od conpet
				Tak tohle by mě nenapadlo  

   ale super inspirace k pokusům  

 
			
					
				Re: Zapalovací soustava
				Napsal: ned kvě 02, 2010 13:14
				od blackjohn
				Vždyť ty auta jsou pořád stejný, jen tam přidali pár odpůrků a tranzistorů 

Já to zkoušel, protože mi to při lehkém přidání plynu lehce škubalo, ale s touhle cívkou to jelo taky v pohodě, spíš taková nouzovka(a levná).
 
			
					
				Re: Zapalovací soustava
				Napsal: ned kvě 02, 2010 18:47
				od massic
				dekuji vsem za rady. zkusim to postourat. a z jakeho auta byte doporucovali pripadne vyloupnout tu civku? aspon na zkousku...pac oni asi budou mit ruzná napětí ne?