Predať na diely? Dať to dohromady? ...čo sa oplatí?
Napsal: sob kvě 02, 2009 10:02
				
				Ahoj kolegovia,
zaujímal by ma váš názor, takže k veci: s mojou Nexiou (sedan 8v, GLE+klima) som najazdil za rok aj dačo cca 10 tis. spokojných km, ale pred týždňom si (už dosť unavené) dievča povedalo "že dosť". Odišla spojka, teda jej vypínacie ložisko a ja som ostal stáť. Nasledoval odťah do garáže... a pre mňa otázka "co dál". Auto má totiž viacero nedostatkov, ktoré treba liečiť - oná spojka, potom hydroštely (a zrejme aj vačka - zatiaľ to len "zvoní", ale zhoršuje sa to a nechcem skončiť s "dieslovou" nexiou...) a potom najhoršie: hrdza - prahy, lemy dverí. Okrem toho už by sa patrilo vymeniť brzdové obloženie a doštičky, prevádzkové náplne - proste bežná údržba. A hluk od náprav a nie najistejšie tlmiče si zatiaľ radšej ani nevšímam... K tomu jeden bonus: musel som pracovne odbehnúť do BA a nemal som čas auto odtiahnuť hneď, takže pár dní stálo v areáli TU v Košiciach, čo stačilo na to, aby nejaký dobrák prebil čelné sklo...
Auto som "zdedil" za cenu nutných opráv a za tých 16 mesiacov som v ňom už nejaký ten halier utopil - katalyzátor, ručná brzda, rozvody, pretesnenie prevodovky, výfuk. Na druhej strane - auto má pekne zachovalý interiér (sedadlá stále okej), najazdených poctivých 145 tis. km, mám k nemu všetky papiere, servisnú knižku, oba kľúče... STK mám do konca roka.
Podľa vás, čo s tým ďalej? Z doterajších skúseností mám pocit, že sa toho ešte dosť vysype... takže: dať to dohromady? (cena ide do veľa stovák EUR, za predpokladu že si väčšinu z toho spravím sám) ...predať na diely? Ak by som to dal dohromady, zrejme by som to chcel čo najskôr predať, pretože hrdza sa podľa mňa po ďalšej zime vráti, resp. objaví na nových miestach... čo vy na to?
			zaujímal by ma váš názor, takže k veci: s mojou Nexiou (sedan 8v, GLE+klima) som najazdil za rok aj dačo cca 10 tis. spokojných km, ale pred týždňom si (už dosť unavené) dievča povedalo "že dosť". Odišla spojka, teda jej vypínacie ložisko a ja som ostal stáť. Nasledoval odťah do garáže... a pre mňa otázka "co dál". Auto má totiž viacero nedostatkov, ktoré treba liečiť - oná spojka, potom hydroštely (a zrejme aj vačka - zatiaľ to len "zvoní", ale zhoršuje sa to a nechcem skončiť s "dieslovou" nexiou...) a potom najhoršie: hrdza - prahy, lemy dverí. Okrem toho už by sa patrilo vymeniť brzdové obloženie a doštičky, prevádzkové náplne - proste bežná údržba. A hluk od náprav a nie najistejšie tlmiče si zatiaľ radšej ani nevšímam... K tomu jeden bonus: musel som pracovne odbehnúť do BA a nemal som čas auto odtiahnuť hneď, takže pár dní stálo v areáli TU v Košiciach, čo stačilo na to, aby nejaký dobrák prebil čelné sklo...
Auto som "zdedil" za cenu nutných opráv a za tých 16 mesiacov som v ňom už nejaký ten halier utopil - katalyzátor, ručná brzda, rozvody, pretesnenie prevodovky, výfuk. Na druhej strane - auto má pekne zachovalý interiér (sedadlá stále okej), najazdených poctivých 145 tis. km, mám k nemu všetky papiere, servisnú knižku, oba kľúče... STK mám do konca roka.
Podľa vás, čo s tým ďalej? Z doterajších skúseností mám pocit, že sa toho ešte dosť vysype... takže: dať to dohromady? (cena ide do veľa stovák EUR, za predpokladu že si väčšinu z toho spravím sám) ...predať na diely? Ak by som to dal dohromady, zrejme by som to chcel čo najskôr predať, pretože hrdza sa podľa mňa po ďalšej zime vráti, resp. objaví na nových miestach... čo vy na to?
 To s tým repasom zavesenia teda neznie až tak tragicky. To je vec, ktorú by som si netrúfal riešiť spôsobom "ja+kamarát v garážu". Šťastie že teraz nepotrebujem nutne jazdiť, takže do júna to asi dávam k ľadu (dovtedy žiadne voľno... a nazbiera sa nejaký cash). Popri tom si obehnem šroťáky, že čo pekné tam po šrotovnom nájdem... máš pravdu, dielov asi bude fúra (ale v akom stave
 To s tým repasom zavesenia teda neznie až tak tragicky. To je vec, ktorú by som si netrúfal riešiť spôsobom "ja+kamarát v garážu". Šťastie že teraz nepotrebujem nutne jazdiť, takže do júna to asi dávam k ľadu (dovtedy žiadne voľno... a nazbiera sa nejaký cash). Popri tom si obehnem šroťáky, že čo pekné tam po šrotovnom nájdem... máš pravdu, dielov asi bude fúra (ale v akom stave   ), tak aspoň nejaký osoh z tejto deformácie trhu
 ), tak aspoň nejaký osoh z tejto deformácie trhu  Po par tyzdnoch sa objavili prve problemy..vyfuk, imobilizer, palivove cerpadlo, sviecky, nova baterka a plus bezna udrzba. Momentalne mam v keli tlmice, urcite brzdy, nieco mi tam huci v motore, mam deravy chladic klimy a trocha mi zacal strajkovat volnobeh.. napriek tomu ze viem, ze do toho auta vrazim najblizsieho pol roka asi dost penazi, urcite ho nepredam.. lebo leganzu mam proste rad a budem si ju opravovat.. a mozno ma to bude bavit velmi dlho.. a potom zistim, ze mam auto ktoremu uz vlastne nic nechyba.. takze u mna ide hlavne o to, aky mam k tomu autu vztah.. kedysi som behom pol roka vymenil styri 120tky skodovky a bolo mi to jedno..  Samozrejme ak by som nemal par korun na opravy nazvys, tak by som ju asi dal niekomu pekne pod cenu.
  Po par tyzdnoch sa objavili prve problemy..vyfuk, imobilizer, palivove cerpadlo, sviecky, nova baterka a plus bezna udrzba. Momentalne mam v keli tlmice, urcite brzdy, nieco mi tam huci v motore, mam deravy chladic klimy a trocha mi zacal strajkovat volnobeh.. napriek tomu ze viem, ze do toho auta vrazim najblizsieho pol roka asi dost penazi, urcite ho nepredam.. lebo leganzu mam proste rad a budem si ju opravovat.. a mozno ma to bude bavit velmi dlho.. a potom zistim, ze mam auto ktoremu uz vlastne nic nechyba.. takze u mna ide hlavne o to, aky mam k tomu autu vztah.. kedysi som behom pol roka vymenil styri 120tky skodovky a bolo mi to jedno..  Samozrejme ak by som nemal par korun na opravy nazvys, tak by som ju asi dal niekomu pekne pod cenu.
 Nemam dobre skusenosti so servismi.
 Nemam dobre skusenosti so servismi.