Stránka 1 z 2
					
				Uzemnenie
				Napsal: sob bře 15, 2008 23:09
				od tulo
				Zdravim Vas. Prestala sa mi trosku pozdavat elektrika v mojom korejcikovi tak som sa rozhodol zacat u uzemnovacich bodov. Viete kde presne sa nachadzaju? Mam sice schemu - je na blatniku(ten mam), niekde v interieri, kufri, pod pristrojovkou... viete ale kde presne? Je to tam nakreslane dost obecne. Dik za rady.
			 
			
					
				
				Napsal: ned bře 16, 2008 14:15
				od vladimir fodor
				V podstate zalezi co Ti blbne a ako sa to prejavuje.Nemusi to byt kostrou
			 
			
					
				
				Napsal: ned bře 16, 2008 18:46
				od conpet
				A co když problikává celá elektroinstalace , od kontrolek po světla  

  Na volnoběh znatelně pohasínají a zase se rozsvěcují  

 
			
					
				
				Napsal: ned bře 16, 2008 20:36
				od vladimir fodor
				To moze blbnut aj alternator adobijanie.Treba zmerat kolko dava,malo by nieco cez 14V
			 
			
					
				
				Napsal: ned bře 16, 2008 22:10
				od tulo
				No ja mam na altiku 14,5 bez zapnutych spotrebicov. So svetlami a venlilatorom na 4-ke iba 13,6. Je to v poriadku? Napatie drzi aj v otackach takze regler je v pohode. Kolko to dobija vam?A ak zapnem vystrazne smerovky alebo striedavo stupam na brzdu meni sa mi podla toho zvuk paliv. cerpadla a stahuje napr. aj radio.
			 
			
					
				
				Napsal: ned bře 16, 2008 22:29
				od Hynek
				Jak je "starý" akumulátor a jaké má napětí po asi tak pětihodinovém "odpočinku"??? Tam hledej závadu, ne v dobíjení!
			 
			
					
				
				Napsal: ned bře 16, 2008 22:37
				od tulo
				AKU je fungel novy. Naliaty pred pol rokom. Ma kedykolvek okolo 12,8V
			 
			
					
				
				Napsal: ned bře 16, 2008 22:45
				od Hynek
				Pokud je to tak, hledej opravdu chybu ve vedení. Dělá-li to u všech spotřebičů , bude to v centráním bodě připojení. Začni dokonalou kontrolou hned na svorkách akumulátoru. / oxidace, neutažení,naletování kabelových ok,nebo čistotou připojených lan atd./ Pokud je to OK , postup dál. Zemnící kabel prověřuj obzvláště pečlivě, často se uklepe v oku. Kontroluj i styčné plochy pod kabel. oky a zaručeně se k dobrému výsledku dopracuješ! 
 
  
  Ať se ti to povede!
 
			
					
				
				Napsal: ned bře 16, 2008 22:50
				od tulo
				Svorky na bat. mam nove a utiahnute. Preto chcem zacat u zemnenia. Nasiel som zatial iby jednu zem baterky vpredu na blatniku. Vies kde su dalsie a ako sa k nim dostat?
			 
			
					
				
				Napsal: ned bře 16, 2008 22:51
				od Hynek
				tulo píše:AKU je fungel novy. Naliaty pred pol rokom. Ma kedykolvek okolo 12,8V
Ještě mne napadlo:
Zkus  změřit její napětí , pak zapni dálková světla a změř o kolik napětí poklesne. Bude-li pokles napětí větší jak 0,7 - 1 V, není akumulátor v pořádku.
To měření udělej , až když bude akum. tak dvě hoďinky bez dobíjení a studený.
 
			
					
				
				Napsal: ned bře 16, 2008 22:59
				od tulo
				Toto by som vylucil. Ta nova baterka je fakt v pohode. Robi mi to uz dlho a aj s inou baterkou a robilo to aj na starej. Tych uzemnovacich bodov by malo byt 6. Nevies kde su?
			 
			
					
				
				Napsal: pon bře 17, 2008 11:15
				od Kiko
				Pozri Polský manual, tom 2, str. 509. Tam to maš "čierné na bielom".
			 
			
					
				
				Napsal: pon bře 17, 2008 17:05
				od tulo
				Presne tam som to pozeral ale uz som pisal ze je to dost obecne. Je to na podlahe, pod podlahou, pod kobercom... v kufri, pod rezervou(tam mam napriklad LPG nadrz)...pod pristrojovkou alebo v motorovom priestore...Cierne na bielom to je ale az tak jasne zas nie
			 
			
					
				
				Napsal: úte bře 18, 2008 17:47
				od vladimir fodor
				caute.Vpodstate vsetky spotrebice/svetla,cerpadlo,pristrojovka atd./maju len jednu spolocnu kostru a to je prepojovaci kabel baterka-kasna.Pristrojovka sa ukostruje o kasnu a podobne vsetky ostatne spotrebice.Tak ako bolo uz spomenute kolegami je dost pravdepodobne ze to bude na tom hlavnom ukostreni a ukostreni motora.mozno je to blba otazka alekontroloval si napnutie remena alternatora to je tiez jedna z moznosti.A mozno ti to uz fakci ako ma.
			 
			
					
				
				Napsal: úte bře 18, 2008 18:08
				od Hynek
				vladimir fodor píše:caute.Vpodstate vsetky spotrebice/svetla,cerpadlo,pristrojovka atd./maju len jednu spolocnu kostru a to je prepojovaci kabel baterka-kasna.Pristrojovka sa ukostruje o kasnu a podobne vsetky ostatne spotrebice.Tak ako bolo uz spomenute kolegami je dost pravdepodobne ze to bude na tom hlavnom ukostreni a ukostreni motora.mozno je to blba otazka alekontroloval si napnutie remena alternatora to je tiez jedna z moznosti.A mozno ti to uz fakci ako ma.
Nemáš pravdu. Není to tak. Podívej se na Nexii, ta má rozvedený zemnící /mínusový/ pol po celém autě kabely! 

Kabely jsou pod  čísly 1 - 6! U Espera to bude velmi podobné!