Stránka 5 z 5
					
				
				Napsal: stř říj 20, 2004 23:05
				od Bady
				richiprofi píše:ja mam tiez 15w-40 valvoline...jedine chvala na ten olej  

 polosyntetika je stokrat lepsia, nez ten humus 10w od serie...a menit kazdych 10.000km a je po problemoch  
 
  
 
To akoze chvalis mineral (15W-40)?? Ved 15w je mineral a 10w je polosyntetika, nie? Nemas to nejako popletene? Alebo ja? 

 
			
					
				
				Napsal: stř říj 20, 2004 23:32
				od richiprofi
				
			 
			
					
				
				Napsal: stř říj 20, 2004 23:56
				od Bady
				to richiprofi: ta ja neviem..viem ale, ze mam shell helix super, mineral, zlty, 15w-40 a v shell mi poradili prejst na polosyntetiku shell helix plus 10W-40. Tu mas doslovne znenie: 
Prechod z Helixu Super 15W-40 ( žltý ) na polosyntetický olej je bezproblémový, nakoľko aj Helix Super obsahuje čistiace prísady a nehrozí teda zanášanie motora nečistotami. Odporúčam použiť SHELL HELIX PLUS 10W-40, nakoľko takýto typ oleja je doporučovaný aj výrobcom. 
 
regards 
Peter Jaška 
Technical & HSSE Adviser 
SHELL Slovakia, s.r.o., Križkova 9, 811 04 Bratislava
			 
			
					
				
				Napsal: čtv říj 21, 2004 00:47
				od Bady
				to richiprofi: Takze som patral a patral, az som vypatral,ako to je: Skus pozriet na 
www.shell.cz - tam je rozdelenie ich olejov: plnu syntetiku oznacuju 0W-40, 5W-30,5W-40, polosyntetiku  5W-40, 10W-40 a mineralne oleje 10W-40 a 15W-40.  Pozeral som na 
www.valvolineeurope.com, a nasiel som tam polosyntetiku: 15W-40, 15W-50 aj 10W-40, ale maju aj mineraly 15W-40,10W-40 a pod....takze pravda je i na tvojej i na mojej strane  
 
  
 ty mas polosynt 15W a ja mam mineral 15W, ale dlho ho mat nebudem 

 
			
					
				
				Napsal: čtv říj 21, 2004 19:18
				od Dano
				kto startuje auto raz do tyzdna, tak mu moze byt jedno ci tam ma mineral 15w alebo syntetik 5w. Syntetika si udrziava viskozitu v extremnych teplotach. Cize umoznuje setrnejsi start. Kto chce mat setrnejsi start, nemal by spekulovat ci mu staci 15w mineral. Tu vyskozitu by som pre stary motor volil skor 10w alebo 15w.
			 
			
					
				
				Napsal: čtv říj 21, 2004 19:49
				od richiprofi
				dano: nie len pre stary motor, ale aj vysoko namahany...co je moj pripad... 

 
			
					
				
				Napsal: čtv říj 21, 2004 19:51
				od Dano
				richiprofi píše:dano: nie len pre stary motor, ale aj vysoko namahany...co je moj pripad... 

 
este by som doplnil, ze typnite si, aky olej ide do vysokozdviznych vozikov. Je to pomalobezny priemyselny motor. Tiez tam nejde ziadna syntetika, ale plny mineral 15W
 
			
					
				
				Napsal: čtv říj 21, 2004 20:16
				od petrm
				Tohle je asi stejná diskuse jako rychlosti při nárazu  

  rozhodně nedoporučuju používat minerální olej cenový rozdíl oproti polosyntetice je minimální pro lidi co chtějí pro své autíčko to nej pak sintetiku . Rozdělení asi nelze brát podle toho jestli je to 10 W nebo 15 W ale podle toho jak je ten lej vyrobený a to je to jestli je to minerál nebo polosyntetika a to najdete vždy na obale .  

 
			
					
				
				Napsal: čtv říj 21, 2004 20:23
				od Návštěvník
				Jo ještě Bady klidně tam ten olej nalij ale nejdřív bych použil na vyčištění motoru přípravek na proplach oleje před výměnou a pak bych ho tam klidně nalil  
