Stránka 3 z 8
					
				Re: Cruze automat
				Napsal: pon úno 07, 2011 16:18
				od hladik2
				U automatu se nedoporučuje za jízdy vyřadit z D na N!!!!!!!!!!
			 
			
					
				Re: Cruze automat
				Napsal: pon úno 07, 2011 18:08
				od Corpus2009
				Neviem teda aké automaty má Chevy, ale tie staršie u Toyoty fungovali asi tak, že po pustení plynu otáčky samé po pár sekundách padly až na neutrál. Nemusel si teda vyraďovať do N.
			 
			
					
				Re: Cruze automat
				Napsal: pon úno 07, 2011 18:23
				od mzprx
				Automat je Hydramatic 6T40. 
http://en.wikipedia.org/wiki/GM_6T40_transmission
Techniku dojazdu na neutral vseobecne nikde neodporucaju, ale skor ide o poziadavku
bezpecnostnu, ako technicku. Bez problemov to ide.
Automat pri ubrati plynu sam vyhodnoti stav, pri ktorom netreba brzdit motorom a 
"vyradi", t.j. otacky padnu. Ale nerobi to vzdy. Ale mne sa to tazko spoznava, kedze mi to toci
cca. 1300 otacok pri 60km/h. 
 

 
			
					
				Re: Cruze automat
				Napsal: pon úno 07, 2011 20:54
				od Pavel56
				Dimco Nubira 97 píše:Páni otázka na Vás automatov 

 Dá sa na automate využiť dojazd ako na manuáli ? Resp je možné za jazdy prepnúť páku do polohy N z D a nechať auto ísť zotrvačnosťou a potom zaradiť naspäť D a pokračovať ....v živote som nejazdil na automate preto sa ospravedlnujem za dementné otázky 

 Ale moc ma to zaujíma preto  chcem vedieť ako to je či si kúpiť automat alebo manuál....
 
Přečti si:
http://www.offroad.cz/modules.php?name= ... le&sid=347
třeba Ti to dá odpověď  

 
			
					
				Re: Cruze automat
				Napsal: pon úno 07, 2011 21:01
				od milosh
				Ja ti jako majitel 2 automatu dam odpoved hned, pokud pojedes na N pak nebudes mit nulovou spotrebu jako kdyz pojedes na zarazeny rychlostni stupen (nejcasteji na D), stejne jako u manualu, uz nemame 20 let stary auta kdy se kde to slo vyrazovalo aby to nepapalo 

 
			
					
				Re: Cruze automat
				Napsal: pon úno 07, 2011 22:06
				od Dimco Nubira 97
				JJ to viem že pri zaraďenom stupni je nulová spotreba ale brzdenie motorom bez spojky sa mi zdá trošku nereálne jedine že by bol ten automat sám taký inteligentný že by to nejako sám dokázal kultivovane 

 
			
					
				Re: Cruze automat
				Napsal: pon úno 07, 2011 22:12
				od milosh
				ja davam rychlosti 3-2-1 podle toho jak prudky kopec je, pak to brzdi motorem, nevim jak to ma cruze, zda tam nema jen D, mam za to ze jo.
			 
			
					
				Re: Cruze automat
				Napsal: pon úno 07, 2011 22:15
				od Dimco Nubira 97
				JJ Cruz má len D ale s prepnutím na sekvenčnú volbu prevodov by to mohlo ísť celkom inteligentne brzdiť alebo sa mýlim ?
			 
			
					
				Re: Cruze automat
				Napsal: úte úno 08, 2011 04:18
				od Corpus2009
				Máš pravdu Dimco. Stačí presunúť volič do ľava a môže si podľa seba podraďovať ako len chceš. Predĺžiš si tak životnosť obloženia. A pokiaľ jazdíš v meste, tak sa odporúča zamknúť volič na 3. prípadne 4. prevodovom stupni. Tým ti prevodovka odosť dlhšie vydrží pretože menej radí a teda menej sa namáha. Tiež udržuje motor v otáčkach a lepšie ňou potom preteká olej, ktorý ju chladí. V lete sa ti teda nebude prehrievať, čím tiež prispeješ k dlhšej životnosti. 

 
			
					
				Re: Cruze automat
				Napsal: úte úno 08, 2011 06:42
				od Dimco Nubira 97
				Přečti si:
http://www.offroad.cz/modules.php?name= ... le&sid=347
třeba Ti to dá odpověď  

[/quote]
Inak dík moc super článok veľmi zaujímavý a poučný ... 
Takže sa dá aj s automatom narábať podla potreby to je super to ma teší to môže byť veľmi šikovný vecička 

 ďalšou otázkou je ako je to citlivé pri rozjazdoch ? Typujem že dnešné automaty už skoro dokonale dokážu nahradiť citlivú nohu na spojke pre konfort z jazdy alebo je to ešte trošičku cukajúce a sekavé ? Ako to pripadá Vám ?
 
			
					
				Re: Cruze automat
				Napsal: úte úno 08, 2011 11:02
				od Corpus2009
				No ak mám povedať za seba, tak rozjazd s klasickým automatom je oveľa komfortnejší než s manuálom. Stačí si to porovnať pri jazde s MHD. Bus s automatom je úplna lahoda a radosť sa v ňom viesť, kdežto pri manuály dávam pri preraďovaní medzi 1 a 2 čelo o sedačku predomňou  

 . Cit v nohe v podstate nepotrebuješ, iba ak tak na zistenie, pri akom uhle zošlapnutie plynového padála automat podraní a pri akom ešte nie. Na to ale vplýva aj zaťaženie motora vyplývajúce napríklad zo stúpania cesty, aktuálnej hmotnosti auta apod. Proste automat sa snaží aby sa motor čo najmenej namáhal a zároveň mal optimálnu spotrebu. Aspoň ja to tak vidím. Takže podľa môjho názoru a skúseností sa pri rozjazde s klasikou absolútne netreba báť nejakého cuknutie. Je síce pravda, že som na tom najazdil len nejakých 1500 míľ, ale nič podobné som nezaznamenal.
Pridávam video o jazde s dvojspojkovým automatom. Nie je to Das DSG ale EDC od frantíkov, ale v podstate pracujú na rovnakom princípe, aspoň si to teda myslím. Pri dvojspojke je zjavné, že na plynulý rozjazd treba mať naozaj super cit v nohe. 
 http://auto.sme.sk/c/5662121/test-v-ren ... jkami.html
 
http://auto.sme.sk/c/5662121/test-v-ren ... jkami.html 
			
					
				Re: Cruze automat
				Napsal: úte úno 08, 2011 11:07
				od Dimco Nubira 97
				Nevýhodou pre mňa je však častá cesta mestom to asi moc ekonomické nebude 

 
			
					
				Re: Cruze automat
				Napsal: úte úno 08, 2011 11:11
				od Corpus2009
				Stačí aby si sa na zelenej plynulo rozbiehal a veľký rozdiel v spotrebe oproti manuálu tam mať nebudeš. Treba tiež využívať brzdenie motor pred semaformi a je to. A práve v meste zistíš, že s automatom sa môžeš plne venovať dianiu okolo seba a dovolím si tvrdiť, že budeš mať v aute tak o 70% menej práce ako s manuálom.
			 
			
					
				Re: Cruze automat
				Napsal: úte úno 08, 2011 11:14
				od Dimco Nubira 97
				Hmmmm tak to by bolo velice pekné mať takú spotrebičku jak s manuálom 

 Tož budem museť ešte trochen pošetriť a velmi silni premýšlať nad manuálom 

 
			
					
				Re: Cruze automat
				Napsal: úte úno 08, 2011 11:18
				od milosh
				Jednou zkusis automat a uz nebudes chtit nic jinyho  
