Napsal: sob srp 26, 2006 08:37
				
				Krtku uz si neco vymyslel naty svetla? 750 se mi taky nechce vyhazovat a posledni dobou mi ty zarovky zacly taky rychle zhasiat. ale napeti jsem jeste nemeril
			Forum pro majitele vozů Chevrolet a Daewoo
https://www.chevroletclub.cz:443/
 Pamatuju, že mi u Feldy omylem udělali GO altíku asi po 65 tis km a jakej to byl rozdíl ! Světla na volnoběh nepohasínaly, baterka neblikala že se nedobíjí... Tak předpokládam, že už mam altík asi ve stejnym stavu (70 tis km) a tak tam nerve už tolik šťávy jako před rokem. Naposledy jsem měnil žárovky v potkávačkách při 66 921 km v prvaym a při 66 947 km v levym světle. Obě to byly 8mý kousky v potkávačkách.
  Pamatuju, že mi u Feldy omylem udělali GO altíku asi po 65 tis km a jakej to byl rozdíl ! Světla na volnoběh nepohasínaly, baterka neblikala že se nedobíjí... Tak předpokládam, že už mam altík asi ve stejnym stavu (70 tis km) a tak tam nerve už tolik šťávy jako před rokem. Naposledy jsem měnil žárovky v potkávačkách při 66 921 km v prvaym a při 66 947 km v levym světle. Obě to byly 8mý kousky v potkávačkách. zatim mam 35
 zatim mam 35 To je moudro co ?
 To je moudro co ?  
JO JO, kde jsou doby, kdy se dalo nabíjení regulovat, já ještě měl na svém prvním autě dynamo (Moskvič 403 rv.1964), a tam se opravdu dal nabíjecí proud a napětí regulovat relátkem. To už dnes bohužel není možné, na alternátoru je blok diod s integrovaným regulátorem a možná je jen výměna celku, o jakémkoli seřizování si člověk může jen zdátV.Brousek píše:Nepovažuji se za odborníka přes autoelektriku, ale příčiny proč tak často žárovky odchází , můžou být pouze dvě. Špatná kvalita žárovek H7 a nebo špatně nastavené ( nebo vadné ) nabíjecí relé.
To je moudro co ?
 
  
Až ti během měsíce vyhořej 2 Osramky kus za 300 tak taky vyrazíš do HypernohyJupi píše:Predcasom som mal problem s elektrikou v aute - vadny zemniaci bod pri baterke. Mal som napatie siete 13,3V co bolo sakra malo oproti standardnym 14,6-14,8V - vraj specialita Nexii (mozno aj Espero) a zle mi robilo zmes - vraj nizke napatie na vystupe z lambdy a motor skapinal na volnobehu.
Inac standardne sietove napatie je 14,4V a na toto napatie su stavane vsetky spotrebice v aute, cize aj ziarovky. Ten predtradny odpor je podla mna blbost, lebo aj ziarovka potrebuje nejake optimalne napatie pre dlhu zivotnost. Halogenova ziarovka sa neda prirovnat ku klasickej, lebo tam dochadza ku chemicko-fyzikalnemu procesu a ten potrebuje tiez urcitu teplotu. Ak bude nizsie napatie, vraj sa moze skratit zivotnost.
Mal som tiez problemy so ziarovkami, ale odkedy kupujem iba Osram nemam problem s ich zivotnostou.
Na margo kupovania lacnych neznackovych ziaroviek - nie som taky bohaty, aby som mohol kupovat lacne veci.
 Měřim si to i na kilometry a vychází to furt kolem 4 tis km na žárofku. Vypadá to asi na zmrvený světla, když napětí je OK. Ale i tak neuškodí srazit napětí aby se tolik nehřály. Halogenka je porávě ještě citlivější než klasická žárofka. Zkus upostit rozsvícenou halogenku...
  Měřim si to i na kilometry a vychází to furt kolem 4 tis km na žárofku. Vypadá to asi na zmrvený světla, když napětí je OK. Ale i tak neuškodí srazit napětí aby se tolik nehřály. Halogenka je porávě ještě citlivější než klasická žárofka. Zkus upostit rozsvícenou halogenku... ).
).
Právě koukám do manuálu od Varty a tam píšou, že Ford Mondeo od 06/1998 a ostatní Fordy od 01/1999 mají od výrobce nastaveno těch 14,8V. Takže to bude tak, jak píšeš...Krtek píše:Zatim každej servisman mi řikal, že do 14,8 je to v normě takže se s nějakou výměnou regulátoru nečapu.