Stránka 2 z 2
					
				
				Napsal: čtv lis 24, 2005 18:40
				od Kessler
				Co se týče kvality rezervy a jestli je letní/zimní/celoroční nebo směrová/nesměrová, tak to bych neřešil...já mám 16 let starou origoš rezervu KUMHO a doufám, že ji nikdy nebudu potřebovat, protože má na boku díru (ne skrz)...asi bych na ní ujel sotva kilometr... 

 
			
					
				
				Napsal: čtv lis 24, 2005 21:53
				od peter NR
				mrk píše:... takto len hodim koleso do kufra a mozem veselo ist.
no, keď máš tolko vecí do kufra ako ja včera na ceste, tak to nieje len tak - hodím a idem... 

 
			
					
				
				Napsal: čtv lis 24, 2005 22:06
				od ppp
				Skoda ze espero nema kufor taky vysoky, zeby sa don vosla rezerva nastojaka.
			 
			
					
				
				Napsal: čtv lis 24, 2005 22:13
				od ]Rebro[
				eMKa Slovensko píše:podobne to maju aj s120, chvalabohu ma defekty z daleka obchadzaju a nemal som este ani jeden
ALe tie lampy sa vyhnut nexcu co?  
 
   
  
 
			
					
				
				Napsal: pát lis 25, 2005 12:03
				od PetrCBR
				Takže, celoročne vhodná tzv. celoročná pneumatika neexistuje,  je to len pneumatika s množstvom kompromisov a vlastne nie je vhodná ani na leto, ani na zimu (ale ako rezerva ujde)...  
 
   
   
 
Ja mám rezervu M+S, čiže vhodnú na zimu, dokonca smerovú... Vôbec neriešim, na ktorej strane dostanem defekt. Je to REZERVA, aj keď u mňa úplne nová Good Year Ultra grip (číslo asi 5), dlho som si ju neobzeral, ale viem a to som aj rád, že nemá ešte prejdený ani meter  
 
 
Smerová pneumatika, podľa odborníkov, má zaručené propagované vlastnosti len vtedy, ak sa namontuje v smere, na ktorý je NAVRHNUTÁ.
Nemôžeš ale nesprávnou montážou na vozidlo (nie disk) spôsobiť jej deštrukciu alebo niečo podobné, to som si istý! Pracoval som pre automobilový priemysel a tam sú iné bezpečnostné pravidlá.
Takže smerová nesmerová, je vhodná aj ako rezerva, ak nie je poškodená. V podstate je aj tak úplne iná, ako pneumatika na druhej strane nápravy a preto treba ísť čo najskôr do pneuservisu a nie premávať sa aj na rezerve, ako keby sa nič nedialo...
No mas pravdu v tom, ze celorocni neni moc dobra na leto ani na zimu, ale v zime ma oproti klasicke letni jednu VELKOU vyhodu a tou je smes z ktere je vyrobena. Klasicka letni pres zimu ztvrdne, ale celorocni aspon ne a rozhodne lip odvadi vodu a snih.
 
			
					
				
				Napsal: pát lis 25, 2005 14:20
				od RoSta
				Stojím si za svojim...  
 
 
Tzv. CELOROČNÁ je v lete moc MÄKKÁ a v zime moc TVRDÁ...  
 
 
Dokonca aj zimné s tým majú problém a preto to teraz riešia SILICOU, či ako sa to volá...
ZIMA je tvrdá...
A neviem, prečo by mala mať lepší odvod vody, letné sú v tomto lepšie...
Celoročná má kompromisný aj dezén...
To všetko sa jednoducho nedá ofajčiť...
A preto sa vyrábajú špecializované gumy...
Ale k téme, REZERVA môže byť akákoľvek (nepoškodená), lebo by si mal ísť hneď do najbližšieho pneuservisu (otvoreného)... 
 
 
A určite máš pravdu, keď dáš ako rezervu tzv. celoročnú a nie letnú, hlavne teda v zime.  
 
 
Otázka je, aké máš ostatné...  
 
   
   
 
Ja si v zime vozím aj reťaze, pre istotu...