Stránka 2 z 2
					
				
				Napsal: úte srp 31, 2004 10:47
				od Pajda
				Ivan píše:Na díly by měla být záruka 2 roky, na práci 1/2 roku.
a záruka se nevztahuje na běžné opotřebení.
 
			
					
				
				Napsal: úte srp 31, 2004 18:29
				od petrm
				No jde o to jestli oprava alternátoru jednou za rok je běžné opotřebení  

 
			
					
				
				Napsal: úte srp 31, 2004 22:13
				od Pajda
				O reklamaci rozhoduje ten, kdo ji přijímá.(tedy servis nebo prodejce dílů)  Opravný prostředek je jedině soud.
			 
			
					
				
				Napsal: stř zář 01, 2004 17:43
				od Ivan
				A důležitý je posudek soudního znalce...
			 
			
					
				
				Napsal: čtv zář 02, 2004 08:29
				od PavelZ
				Nevim, dival jsem se jeste do zakona a pokud to kupuje (plati) obcan - nepodnikatel - melo by se to ridit OZ a tedy min zaruka 24 mesicu na vse. Navic pokud dojde v dusledku napr. poruchy menene soucastky poskozeni neceho jineho v aute, tak se zaruka vztahuje i na ty ostatni poskozeny veci. Melo by to byt tak, jak to psal petrm v tematu k problemum s Nubirou. Ale je pravda, ze opravnenost reklamace posuzuje ten co ji provadi.
			 
			
					
				
				Napsal: čtv zář 02, 2004 10:51
				od Pajda
				O tom to je. Posudek znalce je důležitý u soudu. Ježe se platí soudní poplatky a při rychlosti českých soudů..... Pak se protistrana odvolá ....třeba několikrát a v důchodu to třeba vyhraješ. 

 
			
					
				
				Napsal: čtv zář 02, 2004 11:44
				od PavelZ
				Presne tak a do te doby, nez vyhrajes (jestli vyhrajes), tak to vsechno platis, platis a platis....  

 
			
					
				dobijení
				Napsal: pát kvě 18, 2007 07:14
				od slava
				Přesně takový problém s tím dobijením se mi stal včera.
Takže, kolik stojí ten diodový můstek ?
			 
			
					
				opravy
				Napsal: pát kvě 18, 2007 10:03
				od Serpico
				....to Pajda je myšlení servisů a na to spoléhají - neúměrně vysoké náklady při soudním řízení - otázka znalců - tvůj bude mluvit ve tvůj prospěch, ale další připustí jinou možnost a žačíná se znovu - další otázkou je sepsání požadavku opravy. Prostě to nemá smysl.  
Mějte se fajn.
			 
			
					
				Re: dobijení
				Napsal: pát kvě 18, 2007 18:01
				od dedo.miki
				slava píše:Přesně takový problém s tím dobijením se mi stal včera.
Takže, kolik stojí ten diodový můstek ?
Diodový mostík môžeš objednať vo firme ALLSTAR v Havírov.To je velkosklad na náhradné diely aj do alternátorov.Tam po zavolaní ti povedia cenu a poštou to dostaneš až domov.
Kontakt: 
Tel.: +420 596 410 120
Fax: +420 596 410 120
E-mail: 
allstar@allstar.cz 
			
					
				
				Napsal: úte čer 05, 2007 12:09
				od Mrtvak
				Tiež presne to isté svieti ručná+batéria.... ale ESPERO  
 Kde a ako vlastne zmerať či ju alternátor dobýja?
 
Kde a ako vlastne zmerať či ju alternátor dobýja?
pri odstavenom aj naštartovanom motore na svorkách batérie mám rovnako 12 V.
Malo by to pri dobýjaní (volnobeh) na svorkách batérie ukázať 14 - 15 V, alebo sa to meria ampérmetrom?[/b]
 
			
					
				
				Napsal: úte čer 05, 2007 17:39
				od dedo.miki
				Pri chode motora tam musíš mať 14V a viac,ale nie viac ako14.9V.
Ampérmetrom nemusíš merať ,ale ak chceš tak aj tak môžeš ,ale to musíš dať ampérmeter na vývod alternátora  a na +na  baterku .Pritom pôvodný kábel odpojiť.Je to zbytočne komplikované (zlý prístup).Preto odporúčam klasicky voltmetrom.
			 
			
					
				
				Napsal: stř čer 06, 2007 13:37
				od Mrtvak
				Hmm vďaka za odpoveď, že je tam blbý prístu to je fakt...
včera som ho mal na jame a alternátor išiel dolu...
Mám nedobrý pocit, že sa zahrieval aj keď nebežal motor, iba bola pripojená batéria, asi naký skrat...
zobrali sme ho elektrikárovi premerať , ale nič moc.... rotor a stator sú vraj OK ulíky tiež, ale regler a usmerňovač, k tomu už bude trba odborníka...
Už bolo 10 večer tak to dnes skúsime niekomu zobrať a uvidíme...
škoda že to už budem v robote a nebudem asistovať, som zvedavý čo je s ním...
			 
			
					
				
				Napsal: stř čer 06, 2007 17:47
				od dedo.miki
				Ked ti sa hrial alternátor pri odstavenom aute tak diody sú preč určite a väčšinou aj regulátor napätia.Musíš premerať rotor či sa mu nič nestalo ,lebo budiace vynutie dostávalo stále prúd a ,kedže sa netočil tak chladenie nemalo.Kontrolu urobíš tak ,že zistíš aký odber v ampéroch má .Mal by mať od 3A do 4A.Zvykne mať tak3.6A.To zmeráš tak že na jeden trecí krúžok Jeden pol baterky a na druhý pol druhý pol baterky .Ampérmeter zapojiš medzi krúžok a pol baterky (kábel čo tam dáš) 
