Stránka 2 z 4
					
				
				Napsal: sob kvě 03, 2008 07:08
				od ferino28
				martinko píše:jasne.... diky za rady  

  , ale predsa sa este nieco spytam. inak hladal som to na fore ale na tuto otazku som vzdy nasiel len odpoved ,, uz sa to tu niekde pisalo" . da sa napojit namiesto lambdy s 1 kablikom aj lamda vyhrievana? cize dva a viac kablikov a ak ano zvladnem to sam doma?? ak niekto vie kde sa to tu spominalo , staci dat linkmozno som to prehliado.... diky.  
 
  
 
 Aj to tu uz bolo, a zaver bol asi taky, ze je to blbost, zbytocne.
 
			
					
				
				Napsal: sob kvě 03, 2008 13:28
				od martinko
				no tak dnes som tu zase stravil nejaky ten cas a nasiel som aj odpovede na moju otazku.... ale aj tak dik za odovede 

 
			
					
				lambda
				Napsal: úte čer 10, 2008 00:24
				od djneo
				No až taká blbosť to  nieje vymeniť nevyhrievanú lambdu za vyhrievanú. Za prvé má vyhrievaná sonda 2x vyššiu životnosť oproti nevyhrievanej a za druhé má zhruba o polovicu rýchlejší reakčný čas nábehu.
			 
			
					
				
				Napsal: úte čer 10, 2008 14:45
				od Dark69
				ako sa mera ta lambda voltmetrom??? takze napichnem do kablika ihlu... lambdu nevyberam vonku len nastartujem motor a meram udaje ako napisal JRD Mclaeren?? + voltmetra mam zapojit na kablik lambdy na tu ihlu??? a - voltmetra pripojit na kostru auta ?dik
			 
			
					
				
				Napsal: úte čer 10, 2008 20:43
				od martinko
				presne tak.... 

 
			
					
				
				Napsal: úte čer 10, 2008 22:37
				od Dark69
				martinko píše:presne tak.... 

 
dufam ze mas pravdu neze nieco vyvediem  
 
  
  tak skusim dik
 
			
					
				ako zmerať lambda sondu
				Napsal: úte čer 10, 2008 22:47
				od djneo
				Dark69 píše:martinko píše:presne tak.... 

 
dufam ze mas pravdu neze nieco vyvediem  
 
  
  tak skusim dik
 
Zdravým všetkých.Som tu síce nový ale s lambda sondami mám bohaté skúsenosti.Ak môžem poradiť požičaj si nejaký osciloskop a s ním meraj signál z lambdy.Keď naštartuješ studený motor najneskôr do dvoch minút by sa mala rozbehnúť a dávať signál.Signál na osciloskope by mal kolísať mädzi
200 až 900mV .Nižšie hodnoty od zhruba 200 do 500mV chudobná zmes 600 až 900mV bohatá zmes a okolo 550mV stechiometrická zmes .Lambda sondy majú dosť častú závadu a to že sa po pár minútach zaseknú a dávajú stabilný signál určitej hodnoty bez zmeny a to môže spôsobovať vysokú spotrebu signál od 200 do 500mV alebo nerovnomerný chod motora a nízky výkon 600 až 900mV.Túto závadu ECU nezistí lebo signál z lambda sondy nieje nižší ako 100mV a nieje vyšší ako 1V.Táto závada dokonale zblbne ECU a ten buď neustále obohacuje alebo ochudobňuje znes čo algoritmy dovolia.Voltmetrom sa toto napätie dosť ťažko meria nakoľko treba rýchly voltmeter a to dokážu len drahšie modely a toto meranie môže byť veľmi skreslené.
 
			
					
				Re: ako zmerať lambda sondu
				Napsal: stř čer 11, 2008 08:50
				od Dark69
				servisman píše:Dark69 píše:martinko píše:presne tak.... 

 
dufam ze mas pravdu neze nieco vyvediem  
 
  
  tak skusim dik
 
Zdravým všetkých.Som tu síce nový ale s lambda sondami mám bohaté skúsenosti.Ak môžem poradiť požičaj si nejaký osciloskop a s ním meraj signál z lambdy.Keď naštartuješ studený motor najneskôr do dvoch minút by sa mala rozbehnúť a dávať signál.Signál na osciloskope by mal kolísať mädzi
200 až 900mV .Nižšie hodnoty od zhruba 200 do 500mV chudobná zmes 600 až 900mV bohatá zmes a okolo 550mV stechiometrická zmes .Lambda sondy majú dosť častú závadu a to že sa po pár minútach zaseknú a dávajú stabilný signál určitej hodnoty bez zmeny a to môže spôsobovať vysokú spotrebu signál od 200 do 500mV alebo nerovnomerný chod motora a nízky výkon 600 až 900mV.Túto závadu ECU nezistí lebo signál z lambda sondy nieje nižší ako 100mV a nieje vyšší ako 1V.Táto závada dokonale zblbne ECU a ten buď neustále obohacuje alebo ochudobňuje znes čo algoritmy dovolia.Voltmetrom sa toto napätie dosť ťažko meria nakoľko treba rýchly voltmeter a to dokážu len drahšie modely a toto meranie môže byť veľmi skreslené.
 
jaaj pekne napisane no uz to chapem  

  len co je to ten osciloskop ? 

  kde to zohnam?
 
			
					
				
				Napsal: stř čer 11, 2008 09:32
				od martinko
				Dark69 píše:martinko píše:presne tak.... 

 
dufam ze mas pravdu neze nieco vyvediem  
 
  
  tak skusim dik
 
darku namaj boja , ja som to meral tak ako pises a nic sa nestalo, idem dalej ale s voltmetrom som toho moc nenameral, skakal ako divy... 
 
  
 
			
					
				
				Napsal: ned čer 15, 2008 15:15
				od martinko
				no moja lambda ma uz dozrala uplne... a preto sa chcem opytat co je lepsie z hladiska spotreby: jazdit so zlou lambdou alebo ju uplne odpojit???
			 
			
					
				
				Napsal: pon čer 16, 2008 14:48
				od djneo
				martinko píše:no moja lambda ma uz dozrala uplne... a preto sa chcem opytat co je lepsie z hladiska spotreby: jazdit so zlou lambdou alebo ju uplne odpojit???
kúpiť novú napríklad 
http://www.vyfukyonline.sk/info/Lambda- ... lni-11037/. 
 
   
  
 
			
					
				
				Napsal: pon čer 16, 2008 20:57
				od martinko
				uz som nad nou uvazoval, ale predsa kym ju kupim nebude pre mna lepsie tu staru odpojit???
			 
			
					
				
				Napsal: pon čer 16, 2008 21:09
				od Rom@n
				ja ti poradím kúp si novú lamdu a budeš mať pokoj ja som už menil a pokým som behal na zlej tak moja spotreba auta bola 10l a to je strašne veľa  

 
			
					
				
				Napsal: pon čer 16, 2008 21:12
				od martinko
				no poviem ti, teraz by som tych 10L bral hned... keby som ratal spotrebu tak mam strach ze do tolko asi ani pocitat neviem. 

  a co si kupil aku lambdu , univerzalnu?
 
			
					
				
				Napsal: pon čer 16, 2008 21:18
				od Rom@n
				martinko píše:no poviem ti, teraz by som tych 10L bral hned... keby som ratal spotrebu tak mam strach ze do tolko asi ani pocitat neviem. 

  a co si kupil aku lambdu , univerzalnu?
 
kúpil som spod ruky  od chalana čo mal také isté auto ako ja on mal doma na dvore na súčiastky tak som to mal za babku 
